2023-12-12 Tips & tricks

Boka en rolig företagsaktivitet i Stockholm!

Att hitta en aktivitet som passar samtliga i teamet kan kännas svårt, men hos Paradox Museum finns något för alla. Här får ni en interaktiv och lärorik upplevelse som föder nya idéer och öppnar upp för nya perspektiv. Vi listar sex anledningar till att boka en företagsaktivitet hos oss.

1. Kreativ aktivitet för nytänkande

Letar ni efter en unik och kreativ aktivitet för personalen? Då har ni kommit rätt! Paradox Museum är mer än bara ett museum – det är en interaktiv upplevelse fylld med paradoxer och optiska illusioner. Genom att utmana konventionella sätt att se på saker och öppna upp för olika perspektiv kan detta besök inspirera till innovativa tankar och lösningar inom gruppen.

2. Främjar samarbete

Många av utställningarna på museet kräver samarbete. Samarbete på ett roligt sätt. Ni kommer att utmanas i att se saker från olika synvinklar och tillsammans navigera genom och delta i illusionerna. Vad är verkligt och vad är inte? Samarbete på detta informella sätt är roligt och skapar nya relationer, samtidigt som det främjar ett starkare samarbete i framtiden.

3. Interaktivitet skapar engagemang

Genom att gemensamt utforska de interaktiva utställningarna skapas ett starkt engagemang hos besökarna. Ni blir inte bara passiva åskådare, utan aktiva deltagare, vilket ger upphov till en minnesvärd upplevelse som ni delar.

4. Passar alla åldrar och intressen

Museet är inte begränsat till en specifik åldersgrupp eller intresse. Med sin breda variation av utställningar tilltalar det både unga och vuxna, vilket gör det till en perfekt destination för en företagsaktivitet där medarbetare med olika bakgrund och intresse kan delta.

5. Ligger centralt i Stockholm

Beläget centralt i Stockholm är Paradox Museum lättillgängligt för de flesta företag och organisationer som planerar ett besök. Dess närhet till tunnelbana, tåg och annan lokaltrafik gör det till en bekväm destination för företagsgrupper. Det ligger dessutom många andra sevärdheter, restauranger och barer i närheten.

6. Skapar varaktiga minnen

Genom att fånga de roliga ögonblicken med bilder och filmer kommer ni kunna se tillbaka och minnas besöket. De optiska illusionerna skapar spännande bilder som lurar både ögonen och hjärnan. Det är med andra ord ett perfekt tillfälle att ta roliga teambilder!

Boka en rolig företagsaktivitet i Stockholm idag

Vi hjälper gärna till med en helhetslösning i samband med er aktivitet hos oss. Tillsammans med våra samarbetspartners kan vi erbjuda både möteslokaler och restaurangbesök för stora och små sällskap, allt inom ett par minuter från museet. Vid bokning av ett företagsbesök får ni en alldeles egen guide som kommer att ta er genom museet och se till att er upplevelse är anpassad efter era behov och önskemål.

Gör ert nästa företagsaktivitet extraordinär genom att boka på Paradox Museum i Stockholm. Fyll i formuläret här för att säkra er plats och ge ert team en dag full av spännande upptäckter, sammansvetsande aktiviteter och oförglömliga minnen. Välkommen till en värld av paradoxer och möjligheter!

Varför är företagsaktiviteter viktiga?

Att arrangera gemensamma aktivitet är viktigt för att skapa en trivsam arbetsmiljö. Många företagsaktiviteter innebär samarbete och problemlösning, vilket stärker känslan av att vara ett team. När kollegor lär känna varandra på en mer personlig nivå skapas förtroende och kommunikationen utanför de formella arbetsrollerna främjar öppenhet. Att bryta vardagens rutiner och njuta av gemensamma aktiviteter kan dessutom minska stress.

Att anordna roliga företagsaktiviteter är ett utmärkt sätt att fira gemensamma framgångar, vare sig det gäller att nå teammål eller välkomna en ny medlem. Sådana aktiviteter blir extra minnesvärda i samband med årliga kickoffer, högtider eller after works. Det behöver dock inte finnas något specifikt att fira – företagsaktiviteter är alltid en investering i medarbetares välbefinnande och trivsel. Det skapar en positiv arbetsmiljö, främjar lagandan och stärker samhörigheten inom företaget.

Also Read

2024-03-19
Upptäck optiska illusioner på Paradox Museum i Stockholm

Optiska illusioner och synvillor har länge varit en källa till fascination och förundran världen över. Dessa visuella fenomen utmanar vår uppfattning om verkligheten och väcker tvivel kring våra egna sinnen. Det var inspirationen som ledde till skapandet av Paradox Museum i Stockholm. Här har vi omfamnat denna fascination och skapat över 70 utställningar med fokus på optiska illusioner – något som lockar nyfikenheten hos människor i alla åldrar.

2023-12-12
10 museum för barn i Stockholm

Stockholm är rikt på barnvänliga museer med varierande teman som historia, konst, vetenskap och upplevelser. Men vilka av dem är mest lämpade för att ta med barnen till?

2023-12-12
3 upplevelsemuseer i Stockholm

Stockholm är hem för en rad unika museer där du får upplevelser som utmanar den traditionella synen på museibesök. Den här typen av nya museum är populära destinationer för människor i alla åldrar.