2023-12-12 Tips & tricks

Dejt i Stockholm? Ta med dig dejten till Paradox Museum!

Att planera en bra dejt kan kännas svårt. Varför inte göra det enkelt, avslappnat, annorlunda och roligt? Ta med din dejt till Stockholms hetaste museum, Paradox Museum, för en kväll full av skratt, interaktion och upplevelser.

1. En dejt som väcker tankar

Paradox Museum är inte vilket museum som helst utan här finns över 70 paradoxbaserade utställningar som bjuder in till samtal, skratt och nya perspektiv. Här kan ni tillsammans utforska optiska illusioner som får er att ifrågasätta vad som är verkligt och inte.

2. Skapa minnen tillsammans

Att gå igenom museets olika utställningar blir en gemensam resa som skapar minnen. Dessa upplevelser kan ni föreviga genom roliga och tankeväckande bilder från de olika rummen i museet. Bilderna kan ni sedan dela och spara som härliga minnen.

3. En interaktiv dejt

Det kan vara knepigt att förstå vetenskapen bakom illusionerna och paradoxerna. Tillsammans kan ni försöka knäcka gåtan genom att diskutera olika perspektiv. Detta främjar er ömsesidiga förståelse och samarbete. Och så har ni något att prata om, utan att det blir stelt.

4. Avslappnad vibe

Paradox Museum är en neutral och avslappnad miljö, vilket är perfekt om ni vill undvika den eventuella pressen som kan komma med mer traditionella sätt att ha en dejt på i Stockholm. Paradox Museum är en plats där ni i stället kan vara er själva och njuta av varandras sällskap.

5. Specialerbjudanden på restauranger i närheten

Efter besöket kan ni fortsätta er dejt hos någon av de närliggande restaurangerna på Hötorget, så som Italienskan och Hötorgets Kvarterskrog. Som besökare på Paradox Museum får du specialerbjudanden på dessa restauranger – det enda du behöver göra är att uppvisa din biljett.

Tips inför er första dejt i Stockholm

Paradox Museum är ett utmärkt val för en första dejt i Stockholm, då det alltid finns något att prata om. Det underlättar en naturlig konversation och minskar risken för pinsamma tystnader. Utställningarna fungerar som perfekta konversationsstartare. Museum ger även möjlighet att testa kemin. Gillar ni samma utställningar? Har ni liknande tempo? Tänker ni likadant eller har ni helt olika perspektiv?

Tips inför en dejt med partnern

För par som redan har en historia tillsmamans kan en dejt på Paradox Museum i Stockholm vara en fantastisk möjlighet att fördjupa relationen genom att göra något roligt tillsammans. Ett besök på museet är en möljighet att utforska och uppleva något nytt. Optiska illusioner triggar ofta nyfikenhet och diskussion, vilket kan öppna upp för djupare samtal och reflektioner.

Boka dina biljetter här. Psst! Ett tips är att komma till museet en vardag om ni vill vara lite mer för er själva.

Also Read

2024-03-19
Upptäck optiska illusioner på Paradox Museum i Stockholm

Optiska illusioner och synvillor har länge varit en källa till fascination och förundran världen över. Dessa visuella fenomen utmanar vår uppfattning om verkligheten och väcker tvivel kring våra egna sinnen. Det var inspirationen som ledde till skapandet av Paradox Museum i Stockholm. Här har vi omfamnat denna fascination och skapat över 70 utställningar med fokus på optiska illusioner – något som lockar nyfikenheten hos människor i alla åldrar.

2023-12-12
10 museum för barn i Stockholm

Stockholm är rikt på barnvänliga museer med varierande teman som historia, konst, vetenskap och upplevelser. Men vilka av dem är mest lämpade för att ta med barnen till?

2023-12-12
Tips & tricks
Boka en rolig företagsaktivitet i Stockholm!

Att hitta en aktivitet som passar samtliga i teamet kan kännas svårt, men hos Paradox Museum finns något för alla. Här får ni en interaktiv och lärorik upplevelse som föder nya idéer och öppnar upp för nya perspektiv. Vi listar sex anledningar till att boka en företagsaktivitet hos oss.